Kurbana Dair Muhtelif Hükümler

Kisinin nezdettigi adadigi kurbanin kendisini anasi babasi dedesi cocukari torunlari ve akrabalarindan nafakasi üzerine lazim olanlarin yemesi caiz olmadigi gibi gayri müslümlere ve zenginlere yedirmekte caiz olmaz.

Kisinin hayatta iken vasiyeti üzerine öldükten sonra malinin ücte birinden kesilen kurbani varisleri yiyemezler ve zenginlerede yediremezler. Ancak fakirlere verirler. Varislerin kendilerinden kestikleri kurban yenir ve yedirilir. Zira bir kimse kurban kesse ve sevabini ölüye bagislasa kendi kurbani gibi yer ve baskasinada yedirebilir.

Bir kimsenin üzerine vacib olan kurbani kesmeye niyet etse ve sevabini ölüye bagislasa kurban borcunu ödemis olur ve sevabida ölüye ulasmis olur.

Sabi yani bulug cagina gelmemis cocugun malindan kesilen kurbani sabi yer. Kalan et sabinin elbise gibi kendisine faydali bir sey ile degistirilebilir.

Kesmeden evvel hayvanin sag ve diri oldugu bilinirse kestikten sonra kani cikmasa ve vicudu kipirdamasa bile kesilmekle helal olur.

Kesilmeden evvel diriligi bilinmedigi takdirde kesilince kan cikar ve hareket ederse yenir. Kani cikmaz ve harekette görülmezse yenmez.

Bazi alimlere göre kesilirken kurbanin agzini ve gözünü yummasi tüyünü kaldirmasi ve bacagini cekmesi dirilik alametidir. Bunlarin aksi yani agzinin ve gözünün acik kalmasi tüylerini kaldirmamasi bacagini oynatmamasi ölüm alametidir.

Bir hayvanin bogazinin kesilmek suretiyle öldürüldügünü bilinmedikce eti yenmez.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.