Müminin Nimeti Amelinden Hayırlıdır

1

 

Resulullah efendimiz s.a.v bir gün ashabina; Mümin kimdir bilir misiniz diye buyurdular. Allah ve resulu en iyisini bilir dediler. Resulullah s.a.v efendimiz söyle buyurdular. Mümin Allahu tealanin hosuna giden seylerle kulaklarini doldurmadikca ölmeyen kimsedir. Eger bir kul Allahtan korkarsa yetmis demirden kapisi olan yetmis hücrenin icindeki bir hücrede bulunsa Allah ona amelinin elbisesini giydirir. Hatta öyleki insanlar onun iyiliklerini konusurlar ve yaptigindan fazlasinida söylerler.

Ashabi kiram nasil yani fazlasini söylerler dedi. Söyle buyurdu. Cünkü Allahtan korkan gücü yetmis olsaydi elbette daha fazla güzel amel isleyecekti. Bundan dolatida Allahta onun amelini arttirir.  Kafir de böyledir. İnsanlar onun amelini konusurlar ve yaptigindanda fazlasini söylerler. Eger onun gücü yetseydi dahada cok kötü amel islerdi.

Resulullah efendimiz s.a.v müminin niyeti amelinden dahada hayirlidir buyurmuslardir.

İbni Cüreyc rahimetullah müminin niyeti amelinden nicin daha hayirlidir diye Hz. Ata ya sordu. Oda söyle cevap verdi. Zira müminin niyetinde onu bozacak sevabini giderecek riya bulunmaz diye cevap verdi.

Amel asikardir niyet ise gizli bir ameldir. Gizli amellere mükafat kat kat verilir. Amel azalin Allahu tealaya yönelmesi gayret etmesidir. Niyet ise kalbin Allahu tealaya yönelmesi ve zikretmesidir. Kalbin Allahu tealaya yönelmesi zikri hafi iledir.

Ayeti celilede mealen söyle buyruldu. Hos bir agac gibi ki kökü sabit dali semada ( Ibrahim suresi ayet 24) Agacin kökü kalpteki imandir. Semaya uzanan dallari kalpteki niyet meyvesi ise amellerdir.